16 February 2014

Time lapse #1: Faxaflói bay and mount Esja

Wczoraj ze znajomą wybrałyśmy się na wystawę zatytułowaną ORKA: FØROYAR 5.2. Artyści przedstawili w ciągu 25 minut swoją wizję brzmienia Wysp Owczych. Dźwięki przez nich użyte to zapis fal sejsmicznych zarejestrowanych przez pięć instrumentów zlokalizowanych w różnych miejscach kraju. Do wzbudzenia fal użyto większych fragmentów skał uderzanych o ziemię, lecz w ruch poszły również młotki oraz wiertarka. 
W niewielkim pomieszczeniu zamontowano pięć projektorów, jeden na każdą z czterech ścian oraz piąty skierowany na sufit. Wyświetlany na nich był krótki wywiad z artystami, w którym opowiedzieli o swoim projekcie, jak i ujęcia zrealizowane podczas wzbudzania fal. Głośniki również rozmieszczono panoramicznie, a każdy z nich wydobywał równocześnie dźwięki uderzanych o skały przedmiotów jak i brzmienie fal sejsmicznych zapisane przez pięć instrumentów.
Bomba, niesamowite wrażenie które na pewno na długo zapamiętam. Prawdopodobnie spotęgowane faktem, że przysiadłyśmy na jednym z głośników a dudniące dźwięki o niskiej częstotliwości praktycznie poruszały naszymi zawieszonymi nad ziemią nogami :) Uwielbiam wszelkie instalacje, w których sztuka przeplata się z nauką.

W drodze powrotnej postanowiłam pocykać kilka zdjęć, gdyż akurat miałam ze sobą aparat. W dodatku mój blog powoli zaczął obrastać w pajęczynę, co stanowiło dodatkową motywację. I tak natchnięta, chyba nie samą wystawą ale również pięknym zachodzącym słońcem, wpadłam na pomysł regularnego nagrywania krótkich filmów rodzaju time-lapse. Pierwszy, nie do końca przemyślany, opublikowałam właśnie na platformie YouTube

Sjaumst! 
Karola  

Faxaflói bay on a cold February evening.

6 comments:

  1. tak, tak, tak! więcej time-lapsów poproszę :D

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Niestety jedynie na dość podstawowym poziomie, rozszerzone słownictwo związane jest jedynie z moja pracą. Pozdrawiam!

      Delete
  3. cześć! w najbliżyszm czasie chciałabym przenieść się na jakiś czas na Islandię, w związku z czym mam tysiące pytań związanych z przeprowadzką. Czy mogę liczyć na małą pomoc? Najchętniej napiasałabym wszytsko w mailu. Pozdrawiam ciepło :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jasne, uderzaj śmiało z pytaniami :) reykjaviczanka@gmail.com Pozdrawiam!

      Delete
  4. pisz częściej, pokazuj więcej. Uwielbiam klimat Islandzki. Może kiedyś będzie mi dane pojechać tam a póki co liczę na więcej Twoich postów

    ReplyDelete